Rabu 22 November 2017 06:42 PM
home contact us sitemap EN Reduce Font Default Font Large Font Warna Tema :
Latarbelakang :
Laman Utama
Dasar


DASAR PRIVASI

Privasi anda

Halaman ini menerangkan dasar privasi yang merangkumi penggunaan dan perlindungan maklumat yang dikemukakan oleh pengunjung.

Sekiranya anda membuat transaksi atau menghantar e-mel yang mengandungi maklumat peribadi, maklumat ini mungkin akan dikongsi bersama dengan agensi awam lain untuk membantu penyediaan perkhidmatan yang lebih berkesan dan efektif. Contohnya seperti di dalam menyelesaikan aduan yang memerlukan maklum balas dari agensi-agensi lain.


Maklumat Yang Dikumpul

Tiada maklumat peribadi akan dikumpul semasa anda melayari laman web ini kecuali maklumat yang dikemukakan oleh anda melalui e-mel.

Apa yang akan Berlaku jika Saya Membuat Pautan kepada Laman Web yang Lain?

Laman web ini mempunyai pautan ke laman web lain. Dasar privasi ini hanya terpakai untuk laman web ini sahaja. Perlu diingatkan bahawa laman web yang terdapat dalam pautan mungkin mempunyai dasar privasi yang berbeza dan pengunjung dinasihatkan supaya meneliti dan memahami dasar privasi bagi setiap laman web yang dilayari.

Pindaan Dasar

Sekiranya dasar privasi ini dipinda, pindaan akan dikemas kini di halaman ini. Dengan sering melayari halaman ini, anda akan dikemas kini dengan maklumat yang dikumpul, cara ia digunakan dan dalam keadaan tertentu, bagaimana maklumat dikongsi bersama pihak yang lain.




DASAR KESELAMATAN


Perlindungan Data

Teknologi terkini termasuk penyulitan data adalah digunakan untuk melindungi data yang dikemukakan dan pematuhan kepada standard keselamatan yang ketat adalah terpakai untuk menghalang capaian yang tidak dibenarkan.

Keselamatan Storan

Semua storan elektronik dan penghantaran data peribadi akan dilindungi dan disimpan dengan menggunakan teknologi keselamatan yang sesuai.




DASAR PEMBATALAN


Kegagalan Transaksi dan Bayaran Balik

Sekiranya berlaku kegagalan semasa transaksi e-Bayaran, Pembayar hendaklah melaporkan kepada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di mana pembayaran tersebut dibuat untuk mengemukakan aduan kegagalan tersebut. Lihat Direktori PBT di sini.

Sila sertakan No Transaksi FPX semasa membuat aduan untuk memudahkan pihak kami membuat semakan. Pegawai PBT akan memproses aduan tersebut dalam masa 7 hari bekerja.

Urusan Pembayaran Balik akan mengambil masa sehingga 14 hari bekerja.

Pusat Khidmat Pelanggan

Hubungi Pegawai bertanggungjawab : 03 - 8891 3227 untuk maklumat lanjut.
Waktu perkhidmatan: Isnin hingga Jumaat 8.00 pagi - 5.00 petang

Alternatif Kepada Pusat Khidmat Pelanggan

Sebagai altenatif, pembayar cukai boleh mengemukakan aduan kepada Biro Pengaduan Awam sekiranya menghadapi masalah ketika membuat pembayaran.



Paparan Terbaik dengan resolusi 1024 x 768 menggunakan Firefox v3.0 dan keatas Resolution  Plug In yang disyorkan Flash Player  Adobe Reader